Canon Pixma MP630

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Pixma MP630 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

imperiale 22-05-2014
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Ik gebruik de printer weinig,nu geeft hij de B200 foutmelding.
Als ik een nieuwe printerkop moet kopen,dan kan ik net zo goed een nieuwe printer kopen,maar zeker niet meer van CANON.
Kijk naar het filmpje op you tube,daar staat wat de beste oplossing is!!!!(haha)
Hans

Boneka 22-11-2013
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Ik heb het toestel nu al jaren, maar voor mij nooit geen Canon meer. Het blijft een vreselijk onding. Wie af en toe print of even snel wil printen kan rustig een bak koffie gaan zetten zo traag is dit ding. Daarnaast slurpt ie inkt zelfs als je zwart wit gebruikt houd ie een hoog verbruik. Ook de service van Canon is heel erg slecht. Zeg maar de slechtste service ooit is van Canon. Nog meer klachten ja! Updates zijn een drama en een device update heeft ie never nooit gehad. Voor mij DE miskoop van de eeuw!

+ mooie prints in mooie kleuren
+ redelijk veel mogelijkheden
- zeer hoog verbruik
- ultra traag
- zeer slechte klantenservice
- updates zeer ongebruiksvriendelijk
- device updates nooit geweest
- zwart wit printjes slurpen ook kleurenprints
- onlogische bediening

joli4 21-11-2013
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Deze canon Mp630 nu 2 jaar in bezit.
Wordt maar heel weinig gebruikt, misschien gemiddeld 5 printjes in de maand.
Nu geeft hij ook de foutcode B200.
Je kan zelfs niet meer scannen... Nu zie ik dat er veel meer mensen zijn met dit probleem, ik zal dus maar een nieuwe gaan kopen.

Mijn advies is dus: KOOP DEZE NIET.

Want zelfs na weinig gebruik en met originele inkt en goede omgang is de duurzaamheid belabbert.....

Bart L 09-09-2013
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Jammer dat deze printer net zoals veel andere Canon printers bij mij de printerfout B200 geeft. Reparatie hiervan blijkt duurder te zijn dan een nieuwe printer. In iets meer dan 3 jaar is de printer met scanner dus compleet waardeloos geworden (inclusief de 10 inktpatronen die ik nog heb). Ik heb de printer gemiddeld maar ongeveer 1x per maand gebruikt voor kleine hoeveelheden printwerk. Ik koop in het vervolg dus geen Canon meer!

vsk 16-11-2012
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Waardeloos dat er weer een wegwerpprinter is gemaakt! Na bijna 3 jaar licht gebruik, is de printer defect en kan deze alleen gerepareerd worden voor een bedrag waar je een nieuwe printer voor kan kopen. De inktafvalbakjes zijn vol! Kennelijk kiest Canon niet voor een duurzaam produkt, maar zo snel mogelijk zoveel mogelijk omzet. Natuurlijk is er ook geen printer meer te koop waar ik bij dure Canon cartridges nog voor kan gebruiken.

mariusjr 16-11-2012

Overigens zou ik toch overwegen om hem te laten repareren. Want voor hetzelfde geld koop je misschien wel een nieuwe printer, maar in die nieuwe printers gaan tegenwoordig alleen maar duurdere inktpatronen met chip. Terwijl je voor deze printer compatible's kan kopen voor 1,50! Of zelfs vanaf 50 cent op Marktplaats.
Op diezelfde Marktplaats kan je vanaf 25 euro ook een bijna nieuwe ip4600 of ip4700 kopen, soms zelfs met doos erbij, die dezelfde sli-521 cartridges gebruiken. Misschien een tip ;-)

HereIsTom 17-11-2012

Ik zou zeker geen printer van Canon meer kopen en hem zeker niet laten repareren!
Voor de prijs van een paar cartridges heb je een nieuwe printer van HP!
Ik heb nu alweer enige tijd een HP ePrint printer en die bevalt perfect, gebruikt veel minder inkt dan de Canon printers en ook is de HP printer veel sneller!
Dus mijn advies; koop een HP printer.

mariusjr 16-11-2012

Ik kan me bijna niet voorstellen dat de printer in die 3 jaar weinig is gebruikt. Je moet het best wel veel gebruikt hebben om die sponzen vol te krijgen! Ik heb zelf jarenlang een Canon in gebruik gehad, en vrij intensief.
Wel moet ik zeggen dat die sponzen eigenlijk vooral worden gebruikt bij het opstarten, dan worden de spuitgaatjes even doorgeblazen. Is het dan misschien zo dat je hem elke dag aanzette, ook al gebruikte je hem niet?

fmj43 13-11-2012

Deels zeer tevreden, deels ontevreden,door 3 zwakke punten:
-- Vaak irritant lange wachttijden ["voorbereiden"]
- Hoog inkt-verbruik. De kosten gedrukt met: huismerk inkt,
zoder chip [leidt volgens Canon tot schade printkop]
- Levensduur [deels gecompenseerd met 2 jaar garantie]
Na 19 maanden grote reparatie onder garantie.
Na 39 maanden de MP630 moeten vervangen [foutcode: B200]
Daar ik het vertrouwen in Canon nog niet verloren heb, de MG5450 aangeschaft, om de volgende redenen:
+ Vertrouwen in behoud sterke punten van MP630.
+ Canon biedt nu ook XL-cartridges [voordeliger]
+ Twee lades aan voorzijde lijkt mij een verbetering
+ Twee jaar garantie voor een all-in one van 120 EUR is prima
Zodra ik wat meer ervaring heb, schrijf ik een MG5450 review.
Jammer is dat ik voor ca.100 EUR MP630 cartridges voorradig heb, interesse ?

eenoogje61 04-03-2012
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Na 2 1/2 jaar was het bij mij ook gedaan: Foutcode B200. Alle tips en trucs geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Had net voor ruim 50 Euro aan print cartridges aangeschaft!!! Kunnen nu dus ook de prullenbak in omdat er geen printer meer te krijgen is die dezelfde cartridges heeft. Is de tweede Cannon die er op deze wijze de brui aan geeft, je zou inderdaad gaan denken dat er een "kunstmatig" einde wordt gecreëerd want de printer functioneerde uitstekend tot de foutcode. Heb nu maar een Epson aangeschaft, hopelijk gaat deze langer als twee jaar mee.

HJV1962 16-12-2011
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Na 2 jaar en 2 maanden (net uit de garantie) een foutmelding (b200). Printer en printerkop communiceren niet meer met elkaar. Starttarief voor oplossing: circa 100 euro...

Absoluut niet intensief gebruikt, dus nu maar geswitched naar HP (inruilactie geeft nog een paar tientjes retour voor de overleden pixma...).

PvanG 13-01-2012

...helaas voor mij precies hetzelfde. Maar welke nu????

HereIsTom 17-12-2011

Ik ben alweer bijna een jaar heel erg blij met mijn HP, voor mij geen Canon meer!

Boneka 17-12-2011

Canon is haar klanten hard aan het wegjagen. Ze hebben zeker het idee dat we Canon blijven kopen met hun prutprodukten. Voor mij nooit geen Canon meer!

Rob Verhoeven 28-11-2011
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

De betrouwbaarheid en de verwachte levensduur van dit CANON apparaat bij gemiddeld gebruik valt heel erg tegen, na 2,3 jaar compleet defect, net als mijn vorige CANON printer de IP4200 die ook na 2,5 jaar compleet defect is gegaan, had hem aangeboden bij canon voor reparatie, kosten € 165,! ik heb er toen € 170,- voor betaald bij mediamarkt. Hoezo! leven we in een wegwerp maatschappij, waarvan je van een MP630 toch mag verwachten dat deze het 4 jaar uithoud.

Boneka 01-10-2011
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Hij krijgt van mij alleen maar enen omdat Canon niets doet aan service snelheid en inktverbruik.

Het inktverbruik is schrikbarend hoog zelfs als je alleen zwart gebruikt. Kleur blijft altijd meegaan.

De snelheid is schrikbarend laag, soms wel een kwartier wachten voor 1 printje.

De service bij Canon is schrikbarend slecht, geen mails of weinig zinvols te zeggen.

De drivers update zijn schrikbarend slecht. Je krijgt nooit een reminder en alles staat door elkaar. Zelfs van Mac of Windows.

Nooit nooit meer een Canon.

yvy 17-02-2011
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Ben heel tevreden over de afdrukkwaliteit zowel papier ,foto als dvd.
Alleen zoals reeds meermaals is gezegd, het verbruik verdient van mij maar een 2 op 10.
De printer ligt continu aan maar blijft toch veel verbruiken.
Zou graag eens willen weten hoe je de patronen kan her opvullen en wat met de geplaatste chip die erop zit.

jurgen2012 13-02-2011
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Ik heb de printer aangeschaft om ook cd en dvd's te kunnen printen.
Over alles tevreden behalve de trage opstart en het inktverbruik door schoonmaken bij het opstarten.
Wilde eigenlijk originele patronen gebruiken maar dat is me te duur geworden.
Navullen gaat prima met spuit of speciale navulbare patronen.

Indonesie 46 31-01-2011

Heb mijn Canon Pixma mp630 2 jaar en heb ermee ca 2000
A4 tjes geprint en een paar op een DVD geprint.
Sinds vandaag 31 Jan. een bericht B200 ,raadpleeg de handleiding. staat niets erover in. Heb Canon gebeld en gevraagd wat het betekent. Als antwoord :evt. een fout in de printer software ,of de slede of een papier rol of de printerkop.Gevraagd hoe duur hetgeheel gaat kosten kreeg ik als antwoord , incl.versend kosten etc. evt. Euro 90.-
Heb als antwoord gekregen dat ik beter een nieuwe kon kopen.Bij deze kijk ik naar een ander produkt .

pierr 07-12-2010

Hallo gebruikers,
Ik heb weer een brief geschreven naar Canon.
Mijn ervaringen en klachten zijn gelijk aan andere gebruikers. Ik kreeg een heel ingewikkeld verhaal terug, waar ik weinig mee kan. Het lijkt wel of Canon de klachten bagataliseerd.
Wel kan ik mijn printer onder coulance opsturen, maar dan kan ik niet meer printen etc.
Ook heb ik voorgesteld mij tegemoet te komen bij de aankoop van een nieuwe/betere/snellere/zuinige Canon. Daar is Canon (nog)niet op ingegaan.
Jammer, ik twijfel nu ook voor een aankoop van een Canon fototoestel.

Nikki12 04-12-2010

Geen aanrader.

Opstarten duurt echt minuten, voor één printje heel onhandig.

Hij verbruikt mega veel inkt (ook kleur) ik doe echt maar een 50 printjes met de kleureninkt.

Hij is bijzonder traag en heel gecompliceerd. Even snel iets scannen/ kopiëren is er niet bij.

Jammer dat ik niet wist dat het zo'n onding is, ik had 'm niet gekocht. Het enige is dat ie er mooi uitziet. Maar ja.

Niels1981 03-12-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

De printer inmiddels anderhalf jaar in gebruik. De tijd vliegt, als je nooit problemen hebt.

Ik print zeer zelden, maar als ik print wil ik het goed doen. Afdrukken op dvd's/ cd's zijn fantastisch, net als foto's.

Reguliere zwart-wit printjes, waar ik de printer het vaakst voor gebruik, duren erg lang (opstarten) en kosten op een of andere vreemde manier ontzettend veel inkt -- ook de kleuren! Waar is die grote zwarte cartridge voor?

Hierover al gemaild met de helpdesk. Een lang verhaal.. als de tekst niet 100% (of 200%?) zwart is, gebruikt hij gewoon kleureninkt, ook als je hem op 'grayscale' / ' grijstinten' zet. Lekkere onzinnige feature dus!

Sinds vandaag de foutmelding b200 in beeld. Printer is verder dood.

Internet levert geen informatie op; de helpdesk is alleen doordeweeks bereikbaar. Het is vrijdagavond en ik wil printen!

Ik blij dat ik de bon nog heb... o nee! anderhalf jaar oud. Op canon.nl lees ik dat er maar 1 jaar garantie wordt gegeven???? Is twee jaar tegenwoordig niet de standaard???

Als canon dit niet weet te fixen is dit de tweede canon printer die ik kocht onder het motto 'laat ik maar een goeie (dure) kopen' om er vervolgens gewoon ineens mee op te houden. Zonder opgaaf van reden en onder goede zorg. Als dat het geval is, dan voor mij nooit meer een canon!

Canon... doe hier wat aan!!!!

Ik hou jullie op de hoogte van de foutmelding en service...

Patrick B 14-11-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Ik gebruik dit apparaat nu meer dan een jaar. Heb hiervoor verschillende HP's gehad maar als je dit gebruikt wil je echt nooit geen HP meer. Ik zit zelf in de printerwereld dus ik weet waar ik over praat. Het is echt een toppertje en Canon maakt super printers. Mensen klagen over inktverbruik maar dat valt echt wel mee. De originele cardridges kosten nog geen 8 euro per stuk terwijl ik voor de HP 70 euro betaal. Ik kan niet anders zeggen dat het een toppertje is.

Boneka 12-11-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Nog maar eens een keer een review over dit onapparaat. Wie snel even een printje wil hebben moet niet gek opkijken dat ie daarvoor 5 minuten of nog langer moet wachten. Het apparaat gaat eerst uitgebreid callibreren, (zeg maar extra onnodig inkt verbruiken). Cartridges zijn razendsnel leeg en duur en ook wanneer je alleen zwart gebruikt verbruikt ie toch alle andere kleuren onnodig. Kortom laat deze printer staan wat ook geldt voor zijn opvolger de MP640. Canon luistert en reageert ook niet naar klanten. Klantvriendelijkheid ook een dikke 0. Het enige wat goed is aan dit apparaat is de kwaliteit foto's en de vele mogelijkheden.

Kwaliteit foto's - Zeer goed
Opstart - Zeer slecht
Canon klantenservice - Slecht

hcroij 05-11-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Hij print gewoon erg goed, geen kwaad woord daarover.
Alleen het inktverbruik is schandalig hoog.

Ik print vrij weinig in kleur op dit apparaat maar op een of andere manier gaan toch die kleuren cartridges leeg.
Volgens mij begint het ding elke keer voor ik print met een volledige kopreiniging en dat kost nu eenmaal veel inkt. Ik ben een trouwe Canon gebruiker en had zeer goede ervaringen met de pixma850(?).
Maar deze mag wat mij betrefd de schroothoop op.
Alleen nu nog mijn vrouw overtuigen dat een nieuwe printer goedkoper is als dit apparaat.
Ik durf te stellen dat hij 2 tot 3* de hoeveelheid inkt van mijn voorgaande printer gebuikt . .

DUS . . NIET KOPEN . .

HereIsTom 14-08-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Zoals bij de meeste printer merken wordt er goud verdiend aan de inkt verkoop, maar Canon spant toch wel de kroon.
Om de drie maanden zijn de cartridges leeg en voor het geld dat ik tot nu toe daaraan uit heb gegeven had ik al 3 nieuwe printers kunnen kopen.
Ook is het apparaat erg traag, snel een printje of kopietje maken is er niet bij.
Hij heeft vaak 10 minuten nodig om op te starten en eerst de koppen schoon te spuiten, wat weer veel inkt kost, voordat hij kan gaan printen.
De printkwaliteit is wel mooi, maar dat is dan ook het enige mooie aan deze printer.

Raphque 12-08-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Hoewel dit op zich een goed toestel is, voel ik me enorm bestolen. Inkt is al niet goedkoop ("vloeibaar goud", vooral voor de fabrikant...) en dan slaagt deze printer er nog in om na een paar printjes de kleurtanks leeg te krijgen. Volgens mij verbruikt deze printer meer bij het opstarten en reinigen, dan bij het eigenlijke printen.
Ik print amper, ruwweg één blaadje per maand; 90% tekst, een logootje en een banner. De helft van de tijd stel ik de printer zelfs in op grijswaarden. En toch zijn mijn cyaan/magenta cartridges zo goed als leeg na 5 à 10 blaadjes. Geen foto's, geen vlakken, niets...
HOUD DE DIEF!

M. van Gessel 12-08-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Ik heb een half jaar geleden deze printer gekocht vanwege goede ervaringen met canon in het verleden.
---Het inktverbruik is verschrikkelijk!! 2/3 mnd met een cardridge:(:(
---Dubbelzijdig printen werkt traag en hierbij gebruikt de printer meer inkt.
---Het voorbereiden voor de afdruk duurt een minuutje of 4!!!! (veeel te lang)
+++De foto's zijn in een goede kwaliteit
+++Cd/Dvd print gaat ook goed

De printer is al een keer terug geweest naar de garantie maar geen van de problemen zijn opgelost. KOOP NOOIT EEN CANON PRINTER, HET IS OPLICHTERIJ!!!

mgpmul 26-05-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Heel fijne all-in-one printer.
+ De bedieninsinterface is zeer duidelijk en intuitief. + Alles kan dicht met goed sluitende kleppen, dus geen stof kan erin.
- Inderdaad, inktgebruik lijkt aan de hoge kant, maar dat kan ik moeillijk vergelijken met andere printers.
+ Opstarttijd is acceptabel. + Printsnelheid zeer goed. + Dubbelzijdige functie erg handig.

+ Scannen naar USB stick, naar jpg of pdf
+ scan en copieer preview
+ copieerfunctie is goed, met vergroten/verkleinen, grijstinten, etc.

Edwin7777 06-05-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Ik had eerst de MP610. Bij deze ging na een goed jaar het loopwerk stuk. Kreeg de MP630 ter vervanging. Deze garantie-afhandeling verliep prima. Nu ruim een half jaar later ben ik wat minder enthousiast. De afrdukkwaliteit is weliswaar nog zeer goed, maar het inktverbruik loopt werkelijk de spuigaten uit. In minder dan 2 maanden is een nieuw Y kleurenpatroon al weer leeg terwijl ik geen kleurafdrukken heb gemaakt! Ik heb de PC standaard ingesteld op zwart-wit afdrukken.
Canon helpdesk gebeld: bij opstarten wordt een minimale hoeveelheid gebruikt om koppen te reinigen. Kan de printer ter reparatie aanbieden. Dit ga ik ook doen, want dit hoge verbruik is niet normaal en had ik ook niet bij de MP610.

Ander belangrijk minpunt bij incidenteel gebruik is de lange voorbereidingstijd 3 tot 5 minuten! Dus even snel een kopietje of afdrukje maken is er dus niet bij.

Gebruiksgemak en duurzaamheid scoren hierdoor matig.

cor2009 08-03-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP630

Deze printer gekocht enkele maanden geleden, printer op zich is kwalitatief wel goed, MAAR hij verbruikt inderdaad verschrikkelijk veel inkt, na een printje of 50, ik print niet zo veel, wordt er al aangegeven dat er een kleur opraakt, de andere nivo's staan ook al redelijk laag t.a.v. het gebruik. Qua scannen en fijne printer. duurzaamheid cijfer n.a.v. verbruik inkt !